Taigi, labai gaila, bet jau baigėsi pirmas Guild Wars 2 beta testas, ir kol dar viską prisimenu, norėčiau su jumis pasidalinti savo jausmais apie šį žaidimą. Pasistengsiu aprašyti šio beta-testo ir žaidimo pliusus ir minusus.

Pačią pirmą testo dieną visi susidūrė su pasijungimo į žaidimą problema –įėjimo serveris neatlaikė srauto norinčių įeiti. Žaidimo serveriai dirbo be jokių problemų ir praktiškai be lūžinėjimų, tie kurie suspėjo įeiti į žaidimą – sau ramiai tyrinėjo Tyrijos pasaulį, bet jeigu jūs nebuvote laimingųjų gretose, tai ilgą laiką į žaidimą papulti nebuvo galima. Taip pat nebuvo apsieita be klaidų pačiame žaidime – daugumai žaidėjų neveikė aukcionai (trading post) ir paštas, antrą dieną – gildijos kanalas. Pasitaikydavo problemų ir dėl garso takelio. Tačiau nereiktų pamiršti, kad tai yra Beta-Testas. ArenaNet pirmą kartą testuoja žaidimą su tokiu kiekiu žaidėjų, ir tokiu atveju klaidos yra neišvengiamos. Tam ir daromi beta testai, kad būtų galima aptikti silpnas žaidimo vietas. Tikimės, kad padėjome kūrėjams .

Pats žaidimas pasirodė visame gražume. Naudojant kompiuterį su šia konfigūracija:

– Intel i7-920 2.67 GHz
– 8 gb Operatyviosios atminties
– NVidia GeForce 480, 1586 Mb, GDDR 5

Su „Ultra“ nustatymais, visą žaidimo laiką neaptikau didelių stabdymo žymių ir taip pat tuo metu, kai WvW režime vyko patys didžiausi mūšiai, fps kartais sumažėdavo, bet tai nebuvo kritinė jų riba.

Su konfigūracija:
– Intel Core 2 Quad Q8300 2.5 GHz
– ATI Radeon HD 5700, 1024 Mb
– 3 gb Operatyviosios atminties

PvE režime su vidutiniais nustatymais – be jokių stabdžių. WvW režime su žemais nustatymais dideliuose mūšiuose jaučiau didelį stabdį, žaisti nebuvo malonu prie kadrais einančio vaizdo.

Taip pat išbandžiau Nvidia 3D Vision sistemą. Pati sistema įvertino žaidimą „Perfect“. Žaidžiant įsitikinau, kad sistema neapsiriko. Jausmas toks, tartum esi ekrano viduje, aprašyti žodžiais neįmanoma, reikia išbandyti jums patiems.

Testo metu buvo skundų kitų žaidėjų dėl žaidimo našumo, bet kadangi jų buvo nelabai daug – todėl, greičiausiai, problemos buvo dėl vaizdo kortos valdiklių, sistemos arba pačios „geležies“.

Na ką, eime prie žaidimo.

Grafika — aukštas lygis, įskaitant tai, kad žaidimas yra dar beta testavimo rėžime, ir nustatymai, kurie mums buvo prieinami, nėra visiškai maksimalūs – grafika labai gera. PvE režimas įtraukia iškart po pirmojo žingsnio. Man tai kainavo labai daug jėgų, kad sustočiau ir palikčiau ramybėje asmeninės istorijos režimą – norėjosi pasilikti šį elementą, kai žaidimas bus išleistas pilnai…

Kiekvienoje rasių startinėje vietoje  – atskiri pradiniai įvykiai. Pačia nuobodžiausia pasirodė startinė nornų vieta, pati įdomiausia – žmonių. Bet mes dar nematėme asuros ir silvari! 😉

Kiekvienos dienos užduočių sistema ir dinaminiai įvykiai dirba taip, kaip ir buvo pažadėta – nuo kasdieninių užduočių sunku atsisakyti, visiškai nesinori palikti vietovės, kol ten yra neužpildytų  „širdžių“ ir neatidarytos „lankytinos vietos“.

Dinaminiai įvykiai pradžioje mane nuvylė. Daugumai žaidėjų (įskaitant ir mane), pradžioje pasirodė, kad juose labai mažai dinamikos… Puolė banditai vandens bokštą. Mes juos nugalėjome… ir viskas. Kame reikalas, aš supratau tik tada, kai prisijungiau į žaidimą 7 ryto, kai ten buvo mažai žaidėjų. Dieną, kai žaidėjų buvo labai daug, įvykiai pasirodė labai paprasti, paprasčiausia jie nesugebėjo pilnai išsivystyti. Žinoma, jie keičiasi pagal sunkumo lygį, priklausomai nuo to kiek žaidėjų dalyvauja, bet, sprendžiant pagal viską, startinėse vietose – žaidėjai nepakankamai stiprūs. Kūrėjai perspėjo, kad startinėse vietovėse įvykiai susilpninti. Kai aš prisijungiau ne piko metu, aš supratau visą dinaminių įvykių grožį. Jie tikrai dinaminiai. Jeigu jūs nesustabdėte banditų – jie susprogdins vamzdžius, po to jie pabandys užnuodyti vandenį ir jums vis tiek teks juos stabdyti. Jeigu jūs nesugebėsite to padaryti — vanduo bus užnuodytas ir jums reiks surasti priešnuodį. Tikrai – taip, jie dinaminiai 🙂

Nuostabus papildymas žaidime – aplinkos ginklai – pakelkite nuo žemės akmenį ir meskite į priešą, pagriebkite iš vandens „krokodilišką“ gyvį ir pulkite su juo priešą…. Tai ne tik linksma, bet ir duoda daug naudos –tokių ginklų daroma žala tikrai didelė.

Asmeninė istorija, taip pat, kaip ir buvo pažadėta kūrėjų, labiau panaši į RPG plius galimybę tai pereiti su draugais. Istorija skiriasi visų klasių ir rasių atžvilgiu, todėl žaidimą galima (ir reikia) pereiti kelis kartus, kad galėtum atverti visas siužeto puses.

Turint omenyje, kad tai buvo beta testas, ir pirmas beta testas tokios apimties, PvE rėžimui aš galiu duoti 8 taškus iš 10. Kodėl tik 8? Todėl kad žaidime yra dar ką tobulinti, pavyzdžiui, kovose su mini-bosais, jeigu juose pasirenka dalyvavimą dauguma žaidėjų, priešininko nesimato dėl įgūdžių efektų. Jis, žinoma, išsiskiria rausvu apvadu, bet per visas riaušių spalvas, kurios mirguliuoja monitoriuje, įžiūrėti – kas vyksta už šios spalvų užtvaros, tampa sunku. Žiūrint iš kitos pusės – ilgainiui, iš tikro, prie to pripranti, ir pradedi skirti gabaliukus iš tos visos blyksnių krūvos, bet ne pilnai, o tai truputį gadina įspūdį. Tačiau bet kuriuo atveju, malonumą žaidžiat gavau didelį.

Turnyrinio PvP šį kartą netestavau, nusprendžiau pirmiausia priprasti prie klasės ir žaidimo, užtai WvW režimą leidau sau išbandyti pilnu pajėgumu. Tai, aš jums pasakysiu, kažkas tokio! Visų pirma, grafikos grožis niekur neprapuola. Man iki dabar dar stovi visas vaizdas – naktis, aš stoviu ant sienos, o priekyje, pakankamai toli, priešininkas spaudžia mūsų karius prie pilies. Ugnies lietus, gynybiniai laukai, žaibai, sprogimai – neapsakomas grožis kuris užgniaužia kvapą taip, kad aš dar labai ilgai grožėjausi šiuo šou ir betai pasibaigus.

Po to mūšis persikėlė prie sienų – karšta smala, šūviai iš patrankų, bandymas suremontuoti vartus, kai jie yra veikiami masinės priešų jėgos… Tiktai čia aš pradėjau išnaudoti savo Elementalisto galią – PvE režime kovojant užtekdavo vienos stichijos nustatymo, ir labai retai kada reikėjo persijungti į kitą stichiją… O čia priešingai, reikėjo jų visų. Stovint ant sienos – ugnies stichija, kad apipilti priešą ugnies lietumi. Kažkur ant sienos karys buvo stipriai sužeistas – vandens stichija ir du gydantys užkeikimai. Vartai beveik išlaužti! Žemės stichija – apsauginis kupolas ir tada taisome! Mūsiškiai kontratakuoja? Oro stichija ir masinis pagreitinimas, kad pasivytų bėgančius priešus, elektrinė siena, kad pristabdytų priešą, pasirenkame vandenį ir užšaldome žemę po priešo kojomis, persijungiame į ugnį ir pribaigiame sulėtėjusius, vėl į orą – pagreitinimas, persijungiame į žemę ir išmušame priešininką iš kojų… Tai nepamirštama!

Pirmomis dienomis erzino situacija, kaip didelis žmonių būrys atbėgdavo ir lauždavo pilies vartus kaip laukiniai… Kaip paskutiniai barbarai – nuogomis rankomis. Tačiau jau antrą dieną pradėjo atsiradinėti apgulties ginklai – trebušetai, katapultos, taranai… Gaila, kad neišėjo pamatysi apgulties golemo… Nieko baisaus, paliksime ši malonumą kitam beta-savaitgaliui. Gildijos taip pat atsirinko, kaip galima gerinti pilis, aš jums pasakysiu – labai ir labai padėjo gynybai – patrankos ir mortyrai, tai pasakiški daiktai. Ypač stacionaraus mortyro – šūvio distancija labai didelė, nekalbu apie daromą jo žalą! Jeigu pasirinkus ugnies užtaisus, kurie padega priešininką, ir pataikius į patį priešininkų viduriuką, kur jie susibūrę– didelė masė „fragų“ jums bus priskaičiuota be išimties.

Beje, ne viską iš karto žaidėjai suprato, kokie svarbūs yra karavanai. Pirmą dieną ir pusę antros, nemačiau, kad kas nors juos apgintų, kad pasistengtų išsaugoti atsargas. O ant jų netik puola priešai – visas žemėlapis nusėtas priešiškai nusiteikusiais monstrais. O tuo tarpu sandėliai pilyse tuštėja. Gildija pradėjo statyti ginklus gynybai, bet jie negali to pabaigti be atsargų. O štai ir priešas jau čia pat, o apginti pilį nėra kuo… Antros dienos pabaigoje praktiškai kiekvienas karavanas turėjo savo gynėjus, praktiškai nuo paprastų monstrų karavaną apginti galima ir vienam žaidėjui.

Na o labiausiai WvW režime patiko, kaip čia pasakius, žaidimo dvasia. Taip, tai kovos su kitais žaidėjais, netgi patys ArenaNet, mano nuomone, įsigudrino jį padaryti geru ir sakykime super geru. Taip, yra adrenalinas, taip – labai įtraukiantis. Bet kai tave užmuša, nėra pykčio, kurį pajusdavau žaisdamas kituose tokio pobūdžio žaidimuose. Gal būt, dėl to, kad tu supranti – pats kaltas. Čia maždaug visi lygūs, tu praktiškai visada turi šansą, jeigu ne laimėti, tai nors pabėgti. Ir jeigu tu žuvai – tai tik tavo kaltė ir aplaidumas. Gaila – taip, bet piktumo visiškai nėra. Tai ir ačiū Dievui — man tai labai tinka. Nervai – jie, tikrai ne geležiniai.

Visumoje, už WvW režimą aš tikrai pasiruošęs duoti 10 iš 10 taškų.

Na, ir pabaigai – aš žaidžiau serveryje Aurora Glade (Blacktide buvo stipriai perpildytas, kas ir sugriovė planus žaisti jame), mano asmeniniu tikslu buvo, įskaitant ir tai, „pažintis“ su lietuviška bendruomene. Prieš pat beta-testą labai daug žmonių man rašė apie „neadekvatumą“ žaidėjų iš Lietuvos arba paprastai tariant lietuvių, kad netgi aš, visą gyvenimą esantis optimistu, pradėjau mažumėlę pergyventi. Pasirodė — veltui. Pasiruošimas padėti – visada. Prikelti puolusį draugą – dešimt norinčių! Parašyti į gildijos kanalą – taip. Visumoje – ačiū visiems už šiltą kompaniją! Buvo šaunu! O tiems kurie nesugeba susižaisti su tautiečiais – nenusiminkite, tiesiog dar jums laikas neatėjo to daryti… Laukiu sekančio beta testo!