Portalui eurogamer.net pavyko paimti interviu iš Kolino Johansono ir Maiko Zadorožnyj. Buvo kalbama pagrinde apie žaidimo vystymąsi, jo esamą būseną ir ateities planus – žurnalistai mėgino išsiaiškinti dabartinį žaidimo statusą ir jo vystymo planus, uždavinėdami klausimus, labiausiai jaudinančius visus žaidėjus.

Susirūpinimas: Pažvelkite į NCSoft finansines ataskaitas: ArenaNet pardavimai krinta. Nėra mėnesinės prenumeratos balanso palaikymui, nieko negirdėti apie mokamą papildymą. Mažiau pardavimų, reiškia, mažiau investicijų, reiškia, mažiau naujojo kontento, ir atitinkamai – vėl mažiau pardavimų, argi ne taip? 

„Jeigu jūs pažvelgsite į bet kokį kada nors išleistą žaidimą praėjus metams nuo jo išleidimo, tai pamatysite, kad pardavimai visuomet krinta – tai visiškai normalu“, atsako Kolinas Johansonas. „Apskritai, mes labai džiaugiamės esamu pirkimų kritimo lygiu, nes kritimas žymiai mažesnis, nei buvo prognozuota“.

„Tai, apie ką daugelis pamiršta – mes jau esame pats greičiausiai pardavinėjamas MMO istorijoje, taigi, net jei pardavimai truputį krinta, tai normalu. Mes tikrai su šituo neturime problemų“.

„be to, mes dabar pasiekiami tik Europoje, Šiaurės Amerikoje ir Australijoje. Mes dar neįsijungėme Kinijoje, Korėjoje, Rusijoje, pietryčių Azijoje, Brazilijoje – daugelyje stambiausių žaidimams imlių regionų mūsų žaidimas dar tiesiog nepasiekiamas…

„Mus labai domina kiekvienas iš šių regionų – mes manome, kad tokiu atveju pardavimų skaičius vėl ir vėl kils, o mes įeisime į naujas teritorijas , ir vis daugiau žaidėjų iš kitų pasaulio dalių investuos į žaidimą. Be to, kai kiti dideli projektai, su kuriais mes dirbame fono režime, išeis į šviesą, mes pamatysime naują vartotojų pliūpsnį.

„Jei žiūrėsime į pardavimus, tai mes einame tuo pačiu keliu, kuriuo eina bet koks žaidimas“.

Kas liečia investicijų sumažėjimą, tai yra tik mitas: kai Guild Wars 2 tik pasirodė, ArenaNet darbuotojų buvo 300,  dabar … dabar jų 350 ir jų skaičius auga — ArenaNet priiminėja naujus darbuotojus.

GW2_2014_01___Marionette_2_jpg

Susirūpinimas: 350 žmonių! Ir visi jie dirba su istorijos atnaujinimu? Kur naujos stambios funkcijos ir galimybės? (turimas omenyje klasikinis standartizuotas papildymas)

Atsakymas buvo toks, kad tarsi iš tikrųjų papildymas yra užplanuotas. „Mes tikrai turime keletą stambių projektų, skirtų Guild Wars, kurie ruošiami fono režime“, pareiškė Johanson.

Vėliau jis pridūrė: „kai kurie mūsų žaidėjai mano, kad jeigu jau mes kuriame Gyvąją Istoriją ir paleidžiame techninius bildus su įvairiais atnaujinimais, tai reiškia, kad to kontento, koks paprastai įeina į klasikinius papildymus, nebus įdėta į Guild Wars 2.

„Mes užsiimame ne tik šituo [gyvąja istorija – vert. pastaba], funkcijos ir kontentas, koks paprastai įeina į papildymus, taip pat bus pridėti į Guild Wars 2“.

„Vienintelis dalykas, ko mes dar neišsprendėme“, tęsė jis, „tai, kokia forma išeis šis kontentas. Ar bus teisinga, kad Guild Wars 2 išleisime standartizuotą papildymą? Ar teisinga bus išleisti visa tai su gyvosios istorijos pagalba žaidime? Ar mes norime išplatinti šitą kontentą per žaidimo vidaus parduotuvę? Mes turime įvairių variantų.

„… tačiau mes vienareikšmiškai ruošiamės pridėti plačių naujų galimybių, kurias paprastai gaunate kaip papildymus — didelius regionus kontentui, progresiją jūsų personažams, o taip pat profesijų ir rasių. Visa tai jūs būtinai pamatysite tolimesniame Guild Wars 2 vystymesi“.

GW2_2014_01___Amber_Jungle_Wurm_2_jpg

Susirūpinimas: ArenaNet neapleis Gyvojo Pasaulio atnaujinimo idėjos ir eis tuo keliu, jeigu net jis neveikia.

Šis tvirtinimas neteisingas. ArenaNet šiais metais jau truputį keičia šią sistemą.

Originali idėja — keturios gyvosios istorijos komandos, ir kiekviena iš jų kuria mėnesiui kontentą, o mechanika ir kiti techniniai papildymai pridedami į šiuos relizus tuomet, kai yra paruošti. ‘On-line pasaulis, atsinaujinantis žymiai greičiau, negu likusieji, štai tokia buvo svajonė, tačiau tikrovėje išėjo  painiava.

„Visa tai atitraukia žaidėjų dėmesį“, pastebėjo Johansonas. „Išeina tikra painiava, mes išleidžiame kontentą, ir norime, kad tai būtų įdomi istorija, kuri vystosi, tačiau taip pat norime, kad būtų juose ir klasiškų fičų. O rezultatas toks, kad viena istorija gaunasi geresnė už kitą, ir žmonės kabinasi į ją. O kitą pusę ignoruoja“.

„Šiais metais mes ruošiamės atskirti viena nuo kito“.

Visi stambūs mechanikos ypatumai, su kuriais dirba ArenaNet, bus atidėti iki didelio stambaus atnaujinimo, kuris, tikimasi, išeis pavasarį/vasarą.

„Kai [Gyvojo Pasaulio pirmasis sezonas] baigsis [kovo 4], mes padarysime didelę pauzę, o po to išleisime tikrai didelį patčą su įvairiais ypatumais tokiu pavidalu, kokiame žaidėjai yra įpratę matyti tokio tipo atnaujinimus kituose MMO“, papasakojo Kolinas, „kai jie surenka daugybę funkcijų kartu į didelį patčą“.

„Mes norime pamėginti pristatyti žaidėjams panašią patirtį ir renkame didžiulį bildą, kuriame bus daugybė dalykų, keičiančių geimplėjų, daugybė pagerinimų ir ypatumų, surinktų į vieną didelį patčą. Ir visa tai išeis artimiausioje ateityje, pasibaigus Pirmąjam Sezonui“.

GW2_2014_01___Crimson_Jungle_Wurm_1_jpg

Susirūpinimas: Istorija, šmistorija! ArenaNet pareiškė, kad Pirmojo Sezono užbaigimas sukrės Tyriją iki pamatų, bet aš pasirengęs ginčytis, kad šie plepalai tik dėl pardavimų padidinimo.

Ne, tai nėra taip. Johansonas pasakė viską, kad įvyks ir kiti keturi patčai, kurie išeis šiais metais (sausio 21, vasario 4, vasario 18 ir kovo  4), ir jie atves iki tokios pabaigos, kuri sudomins netgi patį pesimistiškiausią stebėtoją.  Tyrija tikrai neliks tokia, kokia buvo po viso šito, o tai, kas įvyks iš tikrųjų, taip pat padės pamatus Antrajam Sezonui.

Iki savo pabaigos akimirkos pirmasis sezonas  jau bus ėjęs 15 mėnesių. ArenaNet norėjo sukurti sudėtingą supainiotą siužetą, kuris priverstų žaidėjus teoretikuoti ir sugalvoti tam tikrą šou, kad „žaidėjai suprastų, kaip šaunu turėti žaidimą, kuris pasakoja istoriją, visai kaip televizijos šou“.

Daugybė fanų pastoviai bando atspėti, kas gi bus toliau, ir iš viso tik vienam žmogui iš 10,000-20,000 pavyksta įspėti. „O mes jam nepasakom to!“ kikena Johansonas.  „O visi kiti fanai sako jam  — ‘Tu beprotis! Taip negali būti, tai per daug kietai“.

„Ir bus tikrai kietai, kai pasibaigus visiems įvykiams, šie žmonės galės pasakyti „Aš atspėjau!“

Tačiau, kas bus, jei visa tai nesuveiks? Kas, jei tokia stambi istorija nepadarys žaidėjams tokios įtakos, kokios tikisi ArenaNet — ar tai reiškia, kad teks peržiūrėti šitą formulę?

ArenaNet jau pradėjo peržiūrėjimą. Sekantis žingsnis,  „ir mes jau bet kokiu atveju eisime šiuo keliu“  — išsaugoti globaliąją istoriją, tačiau papuošiant ją smulkesnėmis, kurios prasidės kiekvieną mėnesį, kad sudomintų didesnį skaičių žaidėjų. „Tai bus sekantis mūsų žingsnis, prieš tai, kaip mes, galbūt, pasakysime „ne, vyručiai, reikia iš tikro kažką keisti“, pareiškė Johanson.

GW2_2014_01___Marionette_Fight_1_jpg

Toliau kalba sukosi apie WvW  ir turnyrinį PvP. Kolino žodžiais, prieš paleidžiant antrąjį WvW sezoną, kūrėjams būtina turėti omenyje pirmojo sezono klaidas ir padaryti „tam tikrus“ pakeitimus. Kai visa tai bus pabaigta, startuos antrasis  WvW sezonas.

Kas liečia turnyrinį PvP Guild Wars 2 išvystymą, kaip  eSports disciplinos, Kolinas pastebėjo, kad dabar su PvP režimu atliekami pagerinimo darbai — ArenaNet padarė išvadas iš tų klaidų, kurios išplaukė jau praėjusiuose turnyruose, ir šalina jas. Sekantis eSports išvystymo etapas būtų toks, kad kūrėjai po paleidimo Kinijoje ir visų PvP atnaujinimų relizo, planuoja lyderių lentelę. „Mes taip pat norime įvesti pora pagrindinių geimplėjaus tipų, kad žaidėjai turėtų pasirinkimą“.