Sveiki skaitytojai! Mano vardas Ani VaderMer Mitsoda (Annie VanderMeer Mitsoda), aš esu žaidimo turinio dizainerė, ir aš labai norėčiau papasakoti jums truputi apie tai, kaip vyksta vardų parinkimo procesas žaidime Guild Wars 2. Tyrijos pasaulyje yra tūkstančiai būtybių, daug skirtingų vietų ir daiktų, tad vardų parinkimas tokiems dideliems kiekiams yra labai sunkus, todėl kompanija ArenaNet sukūrė labai gerą sistemą jiems tvarkyti ir su jais dirbti.

Pavadinimai žaidime Guild Wars 2 atkeliauja iš labai skirtingų realaus pasaulio šaltinių, iš dirbtinai sukurtų įvardinimo sistemų, garso imitavimo, ir žinoma, iš klavišų klaksėjimo. (Nors paskutinis variantas naudojamas retai). Nesvarbu – ar tai vardas monstrui, personažui ar daiktui — visi vardai savo gyvenimą pradeda nuo laikino statuso, kuriam atliekama tai, ką mes vadiname „sanitarinė apžvalga“. Tai daroma tam, kad galėtume įsitikinti, ar jis tariamas ir rašomas gerai, ir labai svarbu, jei tas vardas bus įgarsintas aktorių. Kadangi žaidime Guild Wars 2 įgarsinimų yra naudojama daug daugiau, negu kituose žaidimuose, vardų ištarimas tapo labai svarbus, todėl atsirado taisyklė – ištarti pavadinimą arba vardą keletą kartų garsiai prieš tai, kol jį bus galima patvirtinti. „Xanthoaediax“ — gali pasirodyti neblogu vardu, bet rašyti jį bus kankynė.


“Vienu iš įdomiausių istorinių dalykų yra Charr vardų evoliucija…”


Dar aš norėčiau pakalbėti apie darbą su „ketvirta siena“, kuri naudojama pavadinimuose ir situacijose.

Tik supraskite mane teisingai, mums taip pat patinka kai kurie pop kultūros posakiai, bet juos naudoti gali būti rizikinga: vardai, susiję su jais gali būti nesėkmingi, jeigu humorą supras mažai žmonių, arba kažkas pasirodys nelabai tinkamo šio žaidimo pasaulyje, arba jeigu toks vardas pernelyg trumpins gyvenimo laiką. Jeigu vardas išreiškia labai siauras pažiūras arba atvirkščiai – yra labai atviras, mes jį pašaliname, arba ieškome kelio, kaip jį pagerinti. Tyrijos pasaulis jau pripildytas istorijų, visa laimė, kad mes dažnai linkę naudoti žaidimo istoriją, o ne bandome užkišti realaus gyvenimo vardais.

Po to, persiunčiame vardus mūsų žiniuoniams, legendoms – Ri Sojesbui ir Džefui Grabui. Ri ir Džefas kiekvieną dieną dirba iki pažaliavimo, kad išlaikytų ta patį stilių visoje Guild Wars visatoje, ir jis padarė viską ką įmanoma, kad pagrindinė visatos struktūra būtų suprantama ir priimtina. ArenaNet turi savo vidinę wiki, duomenų bazę, kurioje yra puslapiai, skirti penkioms rasės, ir septynioms Guild Wars 2 rasėms. Šiuose puslapiuose yra smulkiai aprašyta jų kultūra, vardų sudarymo taisyklės ir pateiktas sąrašas mūsų pasiūlytų vardų. Tai garantuoja kūrėjams didelį kiekį informacijos, kuria naudodamiesi jie gali sukurti gerą rasės kultūros aprašymą ir greitai suformuluoti vardus. Kai kuriu personažo vardą, aš greitai su Ri pasitikrinu logiškumą ir ryšį su rase dėl jo patvirtinimo. Jeigu ji sako, kad viskas gerai, šis vardas keliauja į žaidimą. Vienu iš įdomiausių istorinių dalykų man pasirodė Charr vardų evoliucija. Originaliame Guild Wars žaidime, charr‘ai buvo žiaurūs, laukiniai fanatai, o jų vardai tai atspindėjo imituojant riaumojimą ir urzgimą – “Maim Deathrain”, “Slaug Firehide”, “Kaargoth Bloodclaw” ir taip toliau. Po 250 metų Charr‘ai tapo viena iš rasių, pirmaujančių technologijose visoje Tyrijos žemėje, jų legionai sutvirtėjo, ir jie tapo labiau organizuota jėga. Nors klasikiniai vardai neišnyko visiškai, dauguma charr‘ų vardų atspindi jų kultūros pasikeitimus dėl Romos įtakos. Ne tik klasikiniai vardai, kaip Aestiva ir Gracchus, bet ir kariniai šaltiniai pasitarnauja kuriant vardus! Balsita – tai didelis pilių puolimo ginklas, kurį naudojo senovės Romos kariai, bet kartu tai ir gera charr personažo pravardė.

Štai vienas iš mano mylimiausių pavyzdžių: jeigu jūs nutarėte susikurti charr‘ą iš Pelenų Legiono, jūs susidursite su personažu Sicaea the Shrouded, asmenine Pelenų Legiono šnipe.

Prieš duodant jai šitą vardą, aš sužinojau, kad personažas – labai slaptas, be rūpesčių galėsiantis išnykti iš akiračio, kol neužpuls ko nors iš šešėlio. Aš norėjau, kad jos vardas būtų surištas su jos ginklu – tai labai tiko jos prigimčiai. Taip aš pradėjau peržiūrinėti senus klasikinius Romos ginklus, kol neradau tinkamo – sica, trumpas lenktas durklas, kuris, pagal senuosius Romos tekstus laikomas žudiko ginklu. Aš truputi pakeičiau vardą, kad jis įgautu romėnišką stilių, ir pridėjau titulą „the Shrouded“ (paslaptinga)… ir štai… Tai mano pats mylimiausias vardas žaidime Guild Wars 2.

Tačiau  personažai ne vien tik gali parodyti ir apibūdinti savo vardą, arba parodyti kažkokį ryšį su tikru pasauliu, kurį žaidėjai sukurs patys. Jie turi pranašumą, ir čia kaip pavyzdys yra Charr‘ai, turintys kultūrinę seką.

Šis procesas tampa sunkesnis, kai ateina laikas duoti pavadinimus daiktams, neturintiems tokio pranašumo, pavyzdžiui — įvairiems monstrams. Tyrijos pasaulyje yra daug keistų monstrų, daugumas jų neturi jokio analogo fantazijų pasaulyje. Mes, žaidėjai, gyvenantys Žemėje, žinome, kad didelis plaukuotas šuo – tai „vilkas“, bet kaip pavadinti didelį pliką grobuonį, kuris sudarytas iš šuns, meškos ir kurmio?

Tokių sutverimų vardo išrinkimo procesas prasideda nuo to, ką mes žinome apie jį, ir tada sugalvojame jam vardą iš to, ką žinome. Iš kur atsirado šis sutvėrimas? Kokios rasės kontaktuoja su jais? Kaip jos vadina tokius sutvėrimus? Jis protingas, jeigu taip, tai kaip jis pats save vadina? Kaip jis atrodo? Jis agresyvus, ar ne? Visi šie faktoriai yra sujungiami į vieną bendrą visumą, ir tai mums padeda išrinkti vardą, labiausiai tinkamą tokiam sutvėrimui. Idealus vardas priveda mūsų protus prie fantazijos, leidžiančios mums išsivaizduoti, kaip šis sutvėrimas „įsipaišo“ į pasaulį.

Štai jums kitas pavyzdys. Aš žinojau, kad viename iš dinaminių įvykių žaidėjams reikia išvalyti  olas nuo priešų sniegynuose, ir aš norėjau jiems pateikti sutvėrimą, su kuriuo jie prieš tai niekur nekovojo. Žiūrinėdama mūsų wiki, aš pamačiau kai ką tinkamo: plikas, su iltimis keturkojis sutvėrimas, turintis tik laikiną vardą „šuo-žiurkė“. Aš supratau, ko aš noriu, noriu kad šis sutvėrimas gyventų Nornų teritorijoje sniego olose, ir norėjau, kad tai būtų grobuonis-puolėjas, gyvenantis gaujomis – verta užduotis herojui. Jo vardas turėjo skambėti taip, tarytum kažką slėptų, urvinis sutvėrimas, turintis ryšį su nornais.

Turėdama tokius duomenis, aš pradėjau diskutuoti su Ri apie savo idėjas, netrukus prie šios diskusijos prisijungė kiti. Komandos nemeilė grybams irgi tapo keistu noru, duoti vardą kažką panašaus į „morel“ (grybas – briedžiukas), tačiau vėliau jį reikėjo pakeisti, kad jis skambėtu kur kas pikčiau. Tęsiant idėją su grybais, atsirado koncepcija, ryšys su sporomis ir nuodais, nuodai blogai asocijavosi su sutvėrimo išvaizda. Dėl žiurkiškos išvaizdos, buvo nutarta panaudoti ligos pavadinimą, kaip alternatyvą nuodams, ir štai – atsirado murellow!

Tai gali pasirodyti gana urminiu darbu, bet sutvėrimų pavadinimai – tai pats pirmiausias dalykas, kurio pagalba žaidėjai susipažinta su pasauliu, ir nesutapimai gali paveikti žaidėjo patirtį. Yra tokia patarlė, kurioje bylojama „Duodi vardą daiktui, tampi jo savininku“. Mes tikimės, kad kai jūs duosite vardą savo pirmajam personažui žaidime Guild Wars 2, jūs pajusite gilų ryšį su juo, taip kaip mes jaučiame didelį ryšį su vardais, kuriuos mes duodame, kai užpildo Tyrijos pasaulį.

Murellow

Dydis: 1.5-3 м
Gyvenamoji vieta: Alpine caves
Paplitimo būdas: Didelėmis šeimomis ir mažomis kolonijomis
Tipas: Medžiotojas/maitėda

Murellow‘ų niekas nemyli, labiausiai  – nornai – murellow ne tik grasina galvijams ir karavanams, bet iš jų netgi nesigautų geras trofėjus, jeigu jų kaukolę pakabintumėte ant sienos. Murellow dažniausiai sutinkami giliose sniego olų sistemose, jie turi gerą regėjimą, paveldėtą iš savo protėvių – sutvėrimų, panašių į barsukus, gyvenančius šeimomis. Neseniai Murellow buvo pastebėti didelėmis gaujomis Tyrijos paviršiuje, turbūt griovėjai (destroyers) veja juo iš jų gimtų teritorijų.

Murellow – prisitaikantys sutvėrimai, medžioja gaujomis, nesibaido dvėselienos – jų įpročiai yra panašūs į šuns ir žiurkės. Vienas Murellow visiškai negrėsmingas (išskyrus tai, kad jis yra sutvėrimas – ligų nešiotojas), tačiau pulkas tokių sutvėrimų sukelia labai didelę grėsmę netgi labai gerai pasiruošusiam kariui.

Nors jie paprastai medžioja lengvus grobius, tačiau turi tokį įprotį užpulti nieko neįtarančius sutvėrimus… Sklando kalbos, kad yra atsitikimų su karavanais ir nornais, kritusių nuo jų nešiojamų ligų. Murellows yra agresyvūs ir žiauriai kausis už savo teritoriją, kurią pasižymėjo kaip savo.