Neperseninusiai ArenaNet dienoraštyje atsiradęs straipsnis apie mikrotransakcijas žaidime Guild Wars 2 iššaukė masę nesutarimų ir ginčų. Daugumas bijosi, kad šis žaidimo elementas suteiks pranašumą tiems žaidėjams, kurie investuoja į žaidimą tikrus pinigus.
Iškarto galiu pasakyti — taip, pranašumą jie turės, o galų gale — jie sumoka už tai tikrais pinigais, neskaitant to kad jie jau sumokėjo pilną kainą už žaidimą. Tačiau tas pranašumas visiškai nepakeis žaidimo balanso. Pavyzdžiui — jie gaus papildomas kišenes pas save inventoriuje, papildomą kišenę personažui, gražius kostiumus ir kitką. Argi neturi jie gauti kažko tokio, kad investuoja tikrus pinigus į žaidimą?
O dabar atsirinkime didžiausius dėl to kilusius ginčus ir didžiausias spėliones.
Pirmas paaiškinimas „Parduotuvėje pardavinėjami daiktai paveiks balansą! Kas moka realius pinigus galės stiprėti greičiau!“
Pažiūrėkime, kas pardavinėjame parduotuvėje už brangakmenius. (Čia yra aprašoma tai kas yra žinoma).
1. „Būfai“ — pats didžiausias dalykas dėl kurio kilo daugiausia ginčų ir dėl kurio daugumai buvo neaiškumų. Parduotuvėje tikrai yra pardavinėjami keturi tipai „būfų“
– padindit kraft‘o patirtį 10%
– padidinti atlygį už nužudymus 50%
– padidinti karmos gavima 20%
– padidinti magiškų daiktų gavimą 10%
Visi šie „būfai“ veikia tik vieną valandą (šis laikas gali būti padindintas).
Iš pirmo žvilgsnio tai tikrai atrodo kaip išbalansavimas… Bet pabandykime prisiminti mums jau žinomą informaciją. Būtent — gildijose — pats svarbiausias elementas. O tiksliau, prisiminkime skiltį kuriame kalbama apie „Gildijos atnaujinimus“ ir juostą „Ekonomika“. Cituoju:
„Ekonomikos dalyje šiai minutei yra ne tiek ir daug atnaujinimų, bet jie labai naudingi jaunai gildijai. Tai „bufai“, padidinantys gildijos karmą, gildijos įgūdžius, bei magiškų daiktų radimą.“
Ir taip — visi šie „būfai“ yra pasiekiami tiems, kuri priklauso gildijai. Ir juos galima gauti be jokiu piniginių investicijų ir daug ilgesniam laikui.
Tai kam reikalingi tie „būfai“ parduotuvėse? Yra keli variantai — pavyzdžiui tiems, kurie mėgsta žaisti atsiskyrėlio stiliumi ir nenori priklausyti gildijai. Arba tiems, kurie prisijungė į žaidimą vėliau ir nori pasivyti labiau pažengusius draugus.
Taip šie „būfai“ ne pranašumas, o šiokia tokia pagalba kaip kuriems žaidėjams (nedidelė, žiūrint iš laiko veikimo pusės).
2. Palaikymas — susideda pagrinde iš daiktų, kurie palengvina žaidėjo gyvenimą:
– Asurietišas portalas bankams — leidžia pasinaudoti jūsų banku iš bet kurios vietos bet kuriuo metu. Naudingas daiktas, bet žaidimo balansui jokio poveikio nedaro.
– Remonto rinkinys — pilnai sutvarko jūsų šarvus esant jums bet kurioje vietoje. Naudingas daiktas tiems, kurie daug miršta ir nenori bėgti kiekvieną karta pasitaisyti šarvų į miestą vos tik numirus. Bus labai vertingas požemiuose. Balansui jokio poveikio nedaro.
– Puikus rinkinys daiktams gaminti — balansui įtakos nedaro.
– Prikėlimo Orbas — su juo galėsite prikelti save. Šis orbas Neveikia WvW ir PvP rėžime. Balansui jokios įtakos nedaro.
Reiktų paminėti, kad šiuos visus keturis daiktus galima gauti ir žaidime, pavyzdžiui įveikus požemius arba dalyvaujant įvykiuose. Gauti juos yra sunku, bet galima. O prikėlimo orbas sukurtas žaidėjams kurie mėgsta atsiskyrėlio stilių, nes kitu atveju, žaidžiant grupėje, jus prikelti galės bet kuris iš jūsų draugų.
3. Eksploatacinės medžiagos — dėžutė su dažais, dėžutė su daiktais, sekliukė dėl gėlės išauginimo (reikalinga spalvoms gauti), megafonas, leidžianti kalbėti visame pasaulyje, ir mistinis raktas, kuris atrakinėja mistines dėžes žaidime.
Manau jūs sutiksite, kad spalvos ir megafonas žaidimo balansui nedaro jokio poveikio. Liko du daiktai:
– Dėžutė su daiktais — atidarius ją, sugeneruoja jums vieną atsitiktinį daiktą. Kūrėjai patikslino, kad tai nebus nei ginklai nei šarvai. Tai bus arba resursai, arba papuošimai, arba kostiumai arba dar kas nors…
– Mistinis raktas — tikrai vertingas daiktas, jo pagalba galima atrakinti mistines dėžes, kuriose labai dažnai randasi geras atlygis. Tačiau — šį raktą galima gauti ir žaidime — požemiuose arba kaip atlygį už įveiktą dinaminį įvykį.
4. Mini Gyvūnėliai — mini gyvūnėlių rinkinys. Kovoje nedalyvauja, balansui įtakos nedaro.
5. Žaidėjo sąskaitos pagerinimas — papildomos kišenės personažams (pradžioje jų yra 5-ios), papildomas maišiukas inventoriuje, papildoma vieta jūsų asmeniniame banke — daiktai be išimties malonūs ir naudingi, bet tikrai neprivalomi ir balansui įtakos dėl jų nulis.
6. Kostiumai — čia ir taip viskas aišku — balansas dėl to žaidime nebus pažeistas.
Štai ir viskas, ką galima rasti parduotuvėse šiuo momentu.
Pereikime prie antro paaiškinimo. Žaidime bus galimybė brangakmenius pasikeisti į auksą ir atvirkščiai — auksą į brangakmenius. Tokiu atveju atsiranda teiginys:
„Jeigu galima nusipirkti aukso, tai reiškiasi už realius pinigus galima nusipirkti viską, pačius geriausius šarvus ir ginklus, čia kaip pavyzdys.“
Pradėsime nuo to, kad žaidime Guild Wars 2 neegzistuoja „patys kiečiausi ginklai“, ir taip pat „patys kiečiausi šarvai“. Vieno lygio ekipiruotė yra lygiavertė personažo charakteristikai. Taip kad jums nepavyks gauti daikto, duodančio jums pranašumą. Tai tik duos jums galimybė pirkti daugiau resursų „kraftinimui“, bet tai labai ginčytinas pranašumas, taip kaip:
а) bet kuri profesija gali rinkti resursus
б) resursai bendri — tai yra kaip jūs renkate juos, pavyzdžiui, rūdą, ji dingsta tik iš jūsų. Likusieji žaidėjai gali ją matyti ir rikti toliau.
Daugelis lygino šią realių pinigų į žaidimo pinigus keitimo sistemą su Alodais, bandydami pateikti pavyzdžius, kokia ši sistema bloga. Tačiau žaidime EvE Online tokia pati sistema nuostabiai dirba ir naudojaisi dideliu populiarumu. Tokios ar kitos sistemos sėkmė priklauso ne nuo pačios sistemos, o nuo kūrėjo. Kažkam tai pavyksta, o kažkam ne. ArenaNet dar nedavė pagrindo abejoti jos sugebėjimais.
Ir be to, nepamirškite, kad netik galite nusipirkti aukso už brangakmenius, bet ir kristalus už auksą. ArenaNet siūlo jums supaprastintą valiutos keitimo sistemą, kurioje bus matyti — kainų pasikeitimo grafikai, minimali kaina ir maksimali kaina per tam tikrą periodą… O štai dar vienas elementas žaidime — jūs galėsite sekti kursą ir tuo manipuliuoti, kaip ir normalioje biržoje. Pateiksiu pavyzdį:
Atsiverčiam biržos „langą“, žiūrim – 1 brangakmenis parduodamas už 2 auksinius (kainos paimtos kaip pavyzdys). Tarkim, pas jus sutaupyta 10 auksinių – perkam 5 brangakmenius. Laukiam. Brangakmenių kiekis rinkoje nukrito – kainos jiems įsigyti pakilo. Parduodame savo 5 kristalus po 3 ausinius už vienetą – gauname 15 auksinių. Laukiam kol brangakmenių kiekis pardavimuose vėl pakils, atpinga vėl iki 2 auksinių, perkam ne 5, o jau 7 brangakmenis… O jeigu įskaitant, kad tuo metu, kol mes laukiame mums reikiamos kainos, mes žaidžiame ir dar užsidirbame aukso, o ir gavimas brangakmenių už žaidimo valiutą tampa realiu dalyku, pasakyčiau tai įdomus užsiėmimas.
Papildomai, noriu priminti jums, kad ArenaNet ketina padaryti prieigą prie aukciono (ir, tikėtina, kad ir prie biržos) per puslapį su mobiliųjų palaikymu. Tai yra šis žaidimo elementas bus pasiekiamas 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę, 365 per metus. Būdami žaidime jūs galėsite tiesiog žaisti, o būdami ne žaidime — galėsite bandyti padidinti savo turtą biržos pagalba. Ir dėl to visiškai nereikia investuoti tikrų pinigų.
Tikiuosi, kad bent truputi paaiškinau apie mikrotrasakcijų sistemos subtilumus ir išskaidžiau jūsų tamsias mintis apie žaidimo išderintą balansą.