Mūsų draugai iš gildijos Wanderers Corp, pabuvojo vienoje iš parodų ir įvertino Guild Wars 2 gyvai, parašė ir atsiuntė straipsnį, kuriame jie pabandė papasakoti įdomią informaciją apie žaidimą. Visų pirma, šis straipsnis bus naudinga tiems, kurie atėjo čia pirmą kartą ir nori žinoti, kuo šis žaidimas skiriasi nuo kitų MMO…
Guild Wars 2 žaidime, jums yra pateikiamos penkios rasės: Žmonės (Nuvalkiotieji), Asura (mažas genijus), Nornos (sveiki sukilėliai) Sylvari (vietiniai žolės elfai) ir Char‘ai (demono ir katės mišinys). Kiekviena rasė turi 8 profesijas: Elementalistas, Karys, Reindžeris, Nekromanceris, Inžinierius, Vagis, Sargas, ir viena dar nepaskelbta profesiją. Beje, kaip pasirenkate profesiją jūs neribojate savo kovos būdų, t.y. jeigu jums labiau patinka mėtyti ugnies sienas tai imkite Elementalistą, bet tuo pačiu metu norite kovoti artimoje kovoje, prašau paimate i rankas peilius ir į kovą! „Kaip taip galima?“ paklausite jūs, bet apie tai papasakosime truputį vėliau…Be to, kūrėjai nusprendė, kad žmonėms nepatinka žaisti gydytojais tiesiog dėl to, kad buvo sakoma „Mums į reidą reikalingas hyleris”, ar dėl tos pačios priežasties reikalingas „Tankas“ (tai kvaila ar ne?). Šiame žaidime, kiekviena klasė gali atlikti bet kokį vaidmenį, ar jis tarkim yra karys, gydytojas, artimo mūšio „tankas“ – čia Jūsų niekas neribos, galite būti kariai, tačiau tuo pačiu metu tapti tolimo mūšio atstovais, naudojanti lankininko įgūdžius ir šaudyti gydomąsias strėles, arba priešingai galite pasirinkti Reindžerį ir kovoti artimoje kovoje – niekas neribos Jūsų!
Taigi, mes sklandžiai pradėjome mūšį. Priešingai nuo dauguma internetinių žaidimų, veiksmas čia tikrai yra dinamiškas. Man buvo garbė žaisti demo versija ir aš nežinau, kaip kitiems, bet man kovojant, net su įprastu „mobu“ atrodė kažkas panašaus į mūšio lauką kalbant apie dinamiką. Nuo kiekvieno smūgio teko išsisukinėti, naudoti blokavimo įgūdžius, po to tik kontratakuoti … priešingu atveju mano HP sparčiai artėjo link nulio. Taigi atgal į mūšį: jis turi prisitaikymo sistemą, bet neturi pataikymo sistemos – net paprastas smūgis su kirviu kirs smarkiai priešais jus, ir jei nėra priešais jus nieko, tada jūsų pastangos padaryti žalos nueis veltui. Jei išleista strėle juda priešo link, ji nepradės daryti lankų ar kaip kitaip keisti trajektorijos, bet tiesiog skrenda savo judėjimo kursu ir jeigu priešas pakeis savo poziciją – strėlė detonuos nepasiekus savo tikslo.
Be to, žaidime nėra auto atakos! Bet koks smūgis, tai įgūdžių naudojimas (būdas kaip žaidime nėra manos ir įgūdžio persikrovimas priklauso tik nuo laiko), kurių jūsų panelėje tik dešimt, bet tai kuklus skaičius kuriame kūrėjai sugebėjo įdėti daug daugiau reikšmės, nei kitų žaidimų 20-30 įgūdžių lizdų turimų panelėje. Pirmi 5 lizdai priklauso nuo jūsų naudojamų eksploatuojamų ginklų: pirmi 3 lizdai priklauso į dešinę ranką įspraustam ginklui, o 2 likę lizdai kairėje rankoje esamam ginklui, ir visi penki įgūdžiai keičiasi, jeigu jūs pasiimsite dvirankį ginklą. Be to – kiekviena profesija turi savo unikalų rinkinį įgūdžių tam tikros rūšies ginklui, tai yra Reindžeris su lanku turės visiškai kitokių įgūdžių rinkinį. Su tuo pačiu lanku karys nebus prastesnis už Reindžerį, šiame žaidime žaidžiate už tą ką norite ir jokių profesinių ribojimų jums neteks pajusti!
Antroje pusėje sugebėjimų (likusieji penki lizdai), galite pasirinkti įgūdžius savarankiškai ir jie skirstomi taip: pirmasis – gydymas (sau ar kitiems, spręsti jums), tada 3 lizdai normaliems įgūdžiams, o paskutinis lizdas elitiniam įgūdžiui. Jūs taip pat galite persijungti tarp dviejų ginklų, kuri leidžia jums pakeisti savo kovos stilių pačiame mūšio viduryje.
Kovoti, jūs galite tiek vienas atskirai ir taip pat sąveikauti su kitais žaidėjais, nors jums net nereikia būti vienoje grupėje! Žaidime yra tokia, kaip bendravimo įgūdžių sistema. Paprastas pavyzdys: Elementalistas „pastato“ ugnies sieną, į ją įbėga karys su dvirankiu kirviu ir pradeda suktis darydamas žalą visiems aplink jį, ir kartu tai, kad iš jo skris ugnies kamuoliai sukeldami papildomą ugnies žalą. Ir tokių sąveikų, kūrėjai žada begalinę įvairovę, „Eksperimentuokit”, sako jie.
Ką dar verta paminėti apie šią kovą, kad žemės kovos labai skiriasi nuo povandeninių! Jokių skraidančių kulkų, ugnies kamuolių, kirvių nebus po vandeniu – papuolę į vandenį, jūsų ginklas pasikeičia į „povandeninį” (t.y. harpūną), ir jūsų įgūdžiai pasikeičia pagal povandeninės aplinkos vietovę.
„O kaip gi PvP? (žaidėjas prieš žaidėja) ” – paklauskite mūsų. Pirma, galime pasakyti, kad šis žaidimas turi 80 lygį, ir iki 80-to lygio, galite gyventi išskirtinai tik PvP kovų laukuose, galėdami iš ten net neišlysti! Kūrėjai žada, kad piktnaudžiauti didesne patirtimi ar galingesniais ginklais nepavyks. Beje, kalbant apie lygius – nuo pirmos iki dešimtos lygį turėsite daugiau ir daugiau prakaito išlieti gauti lygmeniu, t.y. kiekis patirties iki dešimto lygio vis didės ir didės, bet nuo 10 iki 80 jums reikės surinkti tą patį kiekį patirties! Na grįžkime į PVP – Guild Wars 2, yra dviejų tipų PvP režimai. Pirmasis toks kaip rungtynių PVP, kuriame dalyvaus žaidėjų grupės ir mūšiai vyks santykinai mažame žemėlapyje – kažką panašaus į Šaudykles „Multiplayer“. Kiekvienas žemėlapis turės savo paslapčių – viename bus pateikta svaidyklė, kitame – skraidantis drakonas. Tačiau įdomiausia tai kad bus padaryta griaunama aplinka. Tai yra, jeigu jums praėjimas bus uždarytas su dėžėmis, jūs jas galėsite sunaikinti ir praeiti toliau. Arba atvirkščiai – sunaikinti su svaidykle pastatą ir blokuoti praėjimą priešininkams. Įeidami į PVP rungtynes, žaidėjai netrukus gaus didžiausią lygį ir būtiną įrangą su įgūdžiais.
Tačiau be PVP rungtynių bus dar tokia „maaaaaža” mūšio lauko vieta. Ji bus vadinama World vs World (pasaulis prieš pasaulį), nors verta pridėti dar viena „vs World“ nes tai „tarp trijų serverių, mūšio laukas, be jokio apriboto žmonių skaičiaus.” – kūrėjų citata. Šiame režime jūsų lygis įgūdžiai nesikeis, t.y. jei ten prisijungėte 10 lygiu, tada taip ir teks dešimtu lygiu kovoti. Tačiau kūrėjai sako, kad yra pakankamai veiksmo visokiems lygiams ir bet kokiai žmonių grupei. Jūs norite užkariauti pilį? Surinkite puikią komandą, pasidarykite vadavietę ir pirmyn! Jums nepatinka pasaulinis mūšis? Susiraskite sau vieną ar du draugus ir užkariaukite priešininkų užkariautus punktus, pavyzdžiui, tokius kaip lentpjūvės ir kasyklos. Ar norėtumėte vaikščioti vienas – šnipinėkite ir sekite priešo konvojus su atsargomis ir sunaikinkite juos! Gal būt dėl šios priežasties priešas negalės įsitvirtinti pilyje ir pirmoji komanda be jokio vargo užkariaus pilį. Čia bus visi reikalingi!
Nepakanka? Na aš turiu atsargoje dar du saldainiukus. Pirma – Asmeninė istorija, kuri labiau primena solo RPG, o ne MMORPG, nes ši istorija yra tik jūsų – joje jums reiks daryti daug pasirinkimų, išsisukti iš sudėtingų situacijų ir be to, kad jūsų istorijos vis stipriau ir stipriau keisis, tiek, kad panašios į savo istoriją, niekas tiesiog negalės turėti! Visa jūsų pažanga bus rodoma vidiniame žaidimo žurnale, atskiroje zonoje – namuose (taip, taip, kiekvienas personažas turės savo namą, kuris skirsis taip pat priklausomai nuo jūsų sprendimų pasirinktų asmeninės istorijos vykdymo metu). Papulti į namų valdas galėsite tik jūs pats (taip pat ir draugai, kuriuos jūs pakviesite) čia bus atvaizduota visi jūsų darbai ir išgyvenimai: žuvo piemuo – ten bus jo kapas, o jei ne žuvo – jis bus ten ir pats, ir piemuo ir jo avys (aš čia aišku šiaip pavyzdį pasakiau aišku apie jokį piemenuką nėra kalbos, žinoma tai apie idėjos grožį).
Ir antras saldainiukas – Dinaminiai įvykiai. Kas pirmą kartą ateina į galvą, kai išgirstate žodį Quest (užduotis)? Aš nežinau kaip jūs, bet iškyla vaizdas kažkas panašaus: „Eik nužudyti 10 kiaulių”, o Quest (užduotis) sako (jei atsitiktų taip, kad kas nors, skaitytų Quest‘ą (užduotį), kad šios kiaulės ruošiasi sunaikinti pusę miesto, niekada neįvyks tas ir vargšai nukentėjusieji toliau ganysis ramiai ant vejos, jei greitai užduotį atliksi negailėdamas jėgų ir laiko.
Žaidime Guild Wars 2 nebus Quest (užduočių)! Tiesa, visiškai nebus Quest‘ų: vietoj to, žaidime bus „dinamiški įvykiai” – veiksmas, kuris vyksta visame pasaulyje, nepriklausomai nuo žaidėjo, t.y. net jei nieko toje vietoje nėra – jis vis tiek įvyks. Nuo žaidėjo priklauso tik įvykio rezultatas: jei žaidėjai sutelks savo jėgas ir sėkmingai suspės sudalyvauti įvykyje, gaus atlygį, grėsmė praeis ir vėl gyvenimas vyks ilgai ir laimingai. Jeigu žaidėjams nepasiseks (pvz., kentaurų ataka), priešingai nei paprastam Quest‘e, kentaurai užims miestą, išnyks parduotuvės-pardavėjai , interjeras visiškai pasikeis (degantys namai, mirę žmonės gatvėje, siaučiantys kentaurai aplink miestą), atrodo jums, kad neįmanoma? Bet žaidimas jau yra ir demonstruojami pavyzdžiui, tokiose parodose kaip Gamescom, Comiccom ir kiti, kur žaidėjams buvo leista pamatyti tai ir išbandyti tai savo jėgomis.
Jei manote, kad visi veiksmai baigsis, kai miestas yra užimtas, tuomet jūs giliai klystate – po pirmojo veiksmo seks kitas! Kentaurai pradės stiprinti savo pozicijas mieste ir pradės vežti atsargas iš artimiausio miško, ir jei žaidėjai negalės tų veiksmų sustabdyti, miestas taps tikra tvirtove kentaurams, ir jį atsikovoti bus daug sudėtingiau. Kitas veiksmas – kentaurai ir toliau eis į kitus miestus, kol žaidėjai jų nesustabdys.
Kas liečia pačius įvykius, asmeniškai man kyla du klausimai: pirma – kaip viskas tai priklausys nuo žaidėjų skaičiaus, o antrasis – atbėgs aukšto lygio žaidėjas ir viską sugadins? Kūrėjai rado atsakymus ir į šiuos klausimus. Veiksmai priklausys nuo dalyvaujančių žaidėjų skaičiaus (pas juos yra labai protinga sistema, kuri labai aiškiai apibrėžia, kas ir ką turi veikti), ir nuo to priklausys veiksmo rezultatas. Pavyzdžiui, jei turite 5 žmonės, ir jūs puolat piratų karalienę, kova bus gan paprasta, tačiau jei esate 125, tada karalienė pasikvies į pagalbą savo padėjėjus, pasirodys aplink laivai, kurie jus atakuos, apskritai, šis veiksmas bus labai skirtingas nuo analogo su 5 žmonėmis.
Kaip ir tuo atveju, kai į įvykį ateina 15-tą ir 80-tą lygį turintys žaidėjai, visa tai gana paprasta – įgūdžiai, galia 80-tą lygį turintis žaidėjas tiesiog patenka kažkur į 18-tą lygį, t.y. Jis vis dar turi daugiau nei kiti, tačiau tuo pačiu metu negali vienas laimėti viso įvykio. Beje, reikia pažymėti, kad kuo daugiau žmonių dalyvauja įvykyje, tuo didesnį atlygį gausite. Be to, žaidime bus įvykių bosai – pavyzdžiui, Drakonas, įvykis išpuolis prieš miestą.
Tai turbūt ir viskas iš Guild Wars 2 pagrindų. Smulkiau apie tai, jūs galite perskaityti kituose puslapio skyriuose.
Visada jūsų Hulkmaster.