Aš visąlaik prisimenu Edvardo Kokso frazę, kad priminčiau sau apie informuotų asmenybių efektą. Koksas sako: „Pasitikėjimas, tai tylos ir ramybės motina, o neapsisprendimas — nesutarimų ir ginčų priežastis“. Turėdami šią frazę omenyje, pasižiūrėkime į esamą Guild Wars2 ekonomikos statistiką.

Prekybos Stotis (Trading Post)

Prieš tai, kai pradėsime aptarinėti klausimus, susijusius su pardavimų stotimi, aš norėčiau papasakoti tiems, kurie nė karto dar nepasinaudojo ja, kaip tai yra naudinga. Pagrindinė prekyba ir matomas kiekis leidžia jums pajusti žaidimo ekonomikos dydį.

Pardavimų stoties startas buvo sunkus. Tai viena iš pagrindinių žaidimo dalių, kurios skubiam parengimui mes mobilizavome visas savo jėgas. Po pirmosios savaites 100 darbo valandų kūrėjams pavyko pasiekti tam tikrą pasisekimą, kurį pastebėjo ir žaidėjai. Mes nužingsniavome didelį kelią, stabilizuodami pardavimų stotį ir ruošdami ją ateinantiems žaidėjams. Mes ir toliau ją tobuliname.

Paklausa ir pasiūla

Mes pastebėjome, kad kai kurios rinkos yra nesinchronizuotos paklausos ir pasiūlos atžvilgiu. Bus neįdomu, jeigu rinka bus užversta pigiais daiktais, todėl kiekvieną dieną mes darome pakeitimus. Jūs galite būti tikri, kad, laikui bėgant, šios rinkos dalys susivienodins.

Nors pasiūlos ir paklausos nustatymai atves rinką arčiau ne prie pagrindinių prekeivių (NPC) pusiausvyros, šiuo metu žaidime yra problema su kai kurių elementų perpildymu. Tam, kad būtų sukoreguoti šie perpildymai, mes įvedėme naujus nustatymus, tokius kaip apribojimas laiku, receptai stebuklingoje kalvėje (Mistic Forge), kurioje labai aktyviai naudojami šie elementai. Šie receptai leidžia sukurti dėžes, iš kurių galima gauti aukso arba labai įdomių daiktų.

Eksploitas

Tiems, kas yra nesusipažinęs su šia sąvoka — eksploitai, tai klaida žaidime arba trečių šalių programų naudojimas žaidime, tai dalykai, kurie leidžia žaidėjams išlysti už leidžiamų normų, kurių pagalba gaunami daiktai (auksas, karma, patirtis, įgūdžiai ir t.t). Guild Wars 2 ekonomika (kaip ir visa kita virtuali ekonomika) nepaskaičiuota tokiam dalykui, kaip nemokamai gaunami daiktai.

Pavyzdžiui, žaidėjas rado receptą, kuris leidžia craftinti daiktą už 50 sidabrinių, o NPC jį parduoda už 100 sidabrinių. Žaidėjas gauna nesibaigiantį ciklą, kuris atneš jam nemokamas gėrybes. O tuo tarpu žaidimo valiutai gresia hiperinfliacija, nes visi žaidėjai pradėtų naudotis šiuo receptu, norėdami nemokamai gauti auksą.

Eksploitai — labai įdomi tema, kadangi jie pavojingi ir iš karto yra pasmerkti žūčiai. Žaidimas jau pasiekė tokį dydį, kur neįmanoma, kad eksploitą naudotų vienas žmogus. Eksploito naudojimas tampa masiniu ir pabaigoje priveda prie infliacijos. Po masinio eksploito panaudojimo, jūsų turtas tampa santykinis ir priklausomas ne nuo jūsų sėkmės žaidime, o nuo to, kaip jūs pasinaudojot eksploitu. Tai sugadina žaidimo tikslus ir daro jį nedraugišku naujiems ir sąžiningiems žaidėjams. Buvo atvejų, kai eksploitas labai stipriai pažeisdavo žaidimą ir netgi nužudydavo patį žaidėją (perma ban).

Eksploitai atsiranda iš mūsų pusės, ir jie tampa sunkiu dalyku žaidėjui. Radus eksploitą, daugumai žaidėjų kyla noras juo pasinaudoti iš baimės, kad liks paskutiniai kitu drąsesnių ir turtingesnių žaidėjų atžvilgiu. Mes taikome žiaurias baudas tiems, kurie naudoja eksploitus. Teisingas sprendimas — radus eksploitą, pranešti apie jį mums, ir judėti toliau. Toks poelgis nekelia jokios rizikos žaidėjui ir žaidimui.

Kad jums susidarytų šioks toks vaizdas, kodėl mes taip elgiamės su tais, kurie naudoja eksploitus, pažiūrėkime į eksploitą su pardavėju kuris pardavinėjo daiktus už 21 karoms vietoje 35,000 karmos. Šioje vietoje mes padarėme klaidą, ir žaidėjai galėjo gauti labai gerus daiktus už labai žemą kainą. Jeigu vienas žaidėjas nusipirks pigiai daiktus vienam personažui, ar tai pakenks žaidimui arba kitiems žaidėjams? Nelabai, tačiau problema buvo ne tame. Problema buvo tame, kad 4,862 žaidėjų įsigijo 1.46 milijonų vienetų ginklų. Reziumė, vidutiniškai 300 vienam žaidėjui. Yra esminis skirtumas tarp žaidėjų, kurie įsigijo pigiai daug ginklų ir žaidėjų, kurie rado klaidą ir pasinaudojo ja.

Ir tiems, kurie domisi esamais duomenimis: